ویژه فعالان و داوطلبان ورود به ساخت و ساز و نیز عموم علاقمندان

مفتخریم پس از ۲۰ سال آموزش کاربردی برای بیش از ۶۰ هزار نفر از اهالی صنعت ساختمان، اینک با مشارکت دهها نفر کارشناس خبره در تخصص‌های مختلف ساخت و ساز برای نخستین بار در کشور، برنامه آموزشی-مهارتی منحصر به فردی را ارائه می کنیم که پاسخگوی تمامی نیازها و دغدغه‌های فعالان ساخت و ساز و نیز داوطلبان ورود به این حرفه خواهد بود.

بسته آموزشی جامع ساخت و ساز سعی در ایجاد نگرشی صحیح و اصولی در صنعت دارد که به تناسب آن تاثیر گذار در تمامی بخش‌های این حرفه با رویکرد کاهش ریسک و دستیابی به اهداف کسب و کار موفق خواهد بود.

بخشی از موضوعات و مهارت های طراحی شده در برنامه جامع

  • شناخت بازار، آمار و اطلاعات ساخت و ساز
  • تحلیل فرصت‌ها و تهدیدهای پیرامون این کسب و کار
  • برنامه ریزی استراتژیک، تهیه نقشه راه و بیزینس پلان
  • راهکارهای موفقیت و سودآوری بیزینس
  • راهکارهای کنترل ریسک‌های ساخت و ساز در مراحل مختلف
  • نحوه تهیه طرح توجیهی هر پروژه
  • اشراف بر ضوابط فنی و مقررات ملی ساختمان
  • نقشه خوانی و برآورد مصالح
  • شناخت متریال‌ها و تکنولوژی های روز سازه، معماری و تاسیسات
  • استانداردهای مدیریت پروژه
  • نحوه شناسایی، جذب و تنظیم قرارداد با اکیپ ها و نیروها
  • رهبری و روش‌های انگیزه بخشی و نگهداشت افراد کلیدی
  • روش‌های تعامل موثر با ذینفعان و طرف‌های قرارداد 
  • ابزارهای برنامه ریزی جهت کنترل زمان و هزینه
  • اصول تدارکات و پشتیبانی
  • مستندسازی پروژه ها
  • ایمن سازی کارگاه، روش‌های تامین سرمایه
  • روش‌های مزیت سازی در ساخت
  • تکنیک‌های برندسازی، مذاکره و فروش
  • ضوابط و مسئولیت‌های قانونی ساخت و ساز
  • مدیریت بیمه و مالیات
  • اصول پیمانکاری و مشارکت در ساخت
  • دانستنی‌های حقوقی ساخت و ساز
  • نحوه تعامل با مشاوران املاک
  • روش‌های تبلیغات و دیجیتال مارکتینگ
  • و …

حوزه های مهارتی کسب و کار ساختمان سازی

برای اطلاعات بیشتر روی دوره مورد نظر کلیک بفرمایید

دستاوردهای کلان شرکت کنندگان

حضور فعال در این برنامه علاوه بر توسعه دانش و توانمندی‌های تخصصی و کسب و کاری شما موجب می‌شود که:

  1. به شغلی پایدار و دوست داشتنی دست پیدا کنید
  2. با اعطای گواهینامه MBA ساختمان‌سازی توسط مرکز آموزش و تعالی صنعت ساختمان (مدرکCMBA خانه عمران)، از جایگاه تخصصی و اعتبار حرفه ای بالاتری برخوردار شوید
  3. فرصتی ارزشمند در اختیارتان خواهد بود تا بتوانید خدماتی اصیل در قالب کارآفرینی و تولید ساختمانهای ایمن و اصولی به هموطنان عزیزمان ارائه کنید
  4. با اشراف بر ابعاد مختلف این کسب و کار، علاوه بر مدیریت چالش‌ها و مهار کردن ریسک‌های اعتباری، مالی و جانی، موفقیت خودتان را تضمین کنید
  5. با کسب درآمد مطلوب، رویاها و آرزوهای شیرینتان را محقق کنید
CMBA
hands-businesspeople-pointing-index-fingers-up_74855-2830

آیا من مخاطب این بسته هستم؟

این بسته ویژه‌ی سازندگان حرفه ای نیست، هرچند ممکن است پس از تجربه‌ی آن  دانش عمومی و مهارت لازم برای تبدیل شدن به سازندگان حرفه‌ای را بدست آورید.برای استفاده از این بسته پیش نیاز تخصصی ویژه ای لازم نیست ، بلکه به کسانی کمک میکند که قصد دارند از سرمایه و درآمد اندوخته خودشان یا دیگران برای ساخت و ساز/نوسازی ملک و انواع پروژه‌های ساخت و ساز استفاده کرده و  بتوانند سال‌های طولانی از یک ملک با کیفیت مطلوب مورد انتظارشان استفاده کنند یا آن را به پیش فروش و فروش با قیمت مناسب برسانند.

  • مالکین متمایل به قرارداد های مشارکت
  • مالکین متمایل به سرمایه گذاری شخصی
  • سازندگان مشارکت نیمه حرفه‌ای و حرفه‌ای
  • سرمایه گذاران در ساخت و ساز
  • متقاضیان شروع کسب و کار در ساخت و ساز شهری

چند ویژگی برجسته این مسیر آموزشی

۱ -بیش از بیست نفر مدرس مجرب در ارائه محتواها و برگزاری کارگاه های آموزشی ساخت و ساز حضور دارند که اولا از طیف “متخصصان خبره و حرفه ای” انتخاب شده اند، نه از میان اهالی تئوری و آکادمیک صرفاً ثانیاً اساتید محترم برگزیده، دارای سخاوت علمی فوق العاده ای هستند یعنی برای انتقال تجربه به دیگران انگیزه بالایی دارند و مصمم به یاددهی موثراند.

2- سرفصل‌های توافقی با مدرسان، براساس نیازهای روزِ فعالان ساخت و ساز بوده و بگونه‌ای ارائه می شود که دغدغه‌ای مخاطبان را تا سطح انتظار پوشش دهد.

۳ -با توجه به نوع مخاطبان، نحوه آموزش بصورتی روان و اثربخش پیش بینی شده است ضمناً بخشی از مطالب در قالب کارگاه‌های عملی ارائه خواهد شد.

۴ -این خدمات در مجتمع تعالی صنعت ساختمان با امکانات آموزشی و رفاهی مجهز برگزار می شود.

۵ -همراهی متعهدانه نیروهای اجرایی در طول برنامه، زمینه پاسخگویی به ابهامات و در نتیجه آرامش خاطر شرکت کنندگان را فراهم نموده است.

ساخت-و-ساز

اهمیت ساختمان سازی

به طور معمول خانه یا ساختمان در زمره پرتقاضاترین و در عین حال گران‌ترین کالاها برای اقشار مختلف جامعه محسوب می شود و این یعنی بازار بزرگ دائمی برای فعالان ساخت و ساز. از سویی در طول ساعات شبانه روز چه در زمان کار و چه در زمان استراحت، افراد تعامل پیوسته ای با ساختمان دارند فلذا هر قدر ساختمان‌ها کارآمدتر و اصولی تر مطابق استانداردها ساخته شوند اولا بهره بردارن آسوده‌تر خواهند بود و خدمت ارزنده‌تری برای هم نوعان محسوب می‌گردد، ثانیا این رویکرد به منزله فرصت ایجاد مزیت رقابتی و برندسازی خواهد بود.

سازنده-شو

جایگاه کسب و کار ساخت و ساز و مسئولیت های مرتبط

اساسا فعالیت های حوزه ساخت و ساز متنوع و در عین حال بسیار جذاب می باشد به نحوی که از دیرباز تا کنون، همواره مورد اقبال افراد توانمند و مستعد در سراسر جهان بوده، لیکن در ایران بدلیل آموزه های پیشینیان و نگرش‌های انتقالی آن‌ها از یکسو و مشاهده رشد مالی سازندگان و فعالان ملکی طی چند دهه گذشته از سوی دیگر، این علاقه شدت بیشتری داشته و خواهد داشت. باید عنایت داشته باشیم که به موازات جذابیت‌های این حرفه، مسئولیت‌های قانونی، صنفی، ملی و انسانی زیادی نیز برای صاحبان مشاغل این بخش وجود دارد که عدم اطلاع یا سهل انگاری نسبت به هر یک از آن‌ها می تواند خسارات جبران ناپذیری را برای خود فرد، اطرافیان، بهره بردارن و جامعه به دنبال داشته باشد. لذا ما برآنیم در طول برنامه های خود، ضمن آشنا ساختن افراد با مسئولیت‌هایشان و کنترل تبعات منفی، زمینه نقش آفرینی کامل و ایفای درست تعهداتشان را به شکلی فراهم آوریم که هم موفق تر عمل کنند و هم از شغلشان لذت بیشتری ببرند.

مسئله ها و چالش های ساخت و ساز

به طور معمول در کسب و کار ساخت و ساز، بسته به شرایط، افراد در مقاطع مختلف با مسئله‌ها و چالش‌های متعددی مواجهند که درصورت عدم اشراف اطلاعاتی و تخصصی در هر موضوع منجر به مخاطرات و هزینه‌های قابل توجه خواهد شد از جمله:
شناخت رفتار بازار املاک و اطلاع از آمارهای ضروری این حوزه، توانمندی در تحلیل اقتصادی و تهیه طرح توجیه پروژه‌ها، چگونگی کنترل هزینه‌ها و حسابداری پروژه، راهکارهای تامین مالی، راهکارهای پیش فروش و فروش موفق، راهکارهای بهبود حاشیه سود، راهکارهای کاهش زمان، راهکارهای پیشگیری از معضلات حقوقی، راهکارهای مدیریت حوادث، رویه های قانونی و ضوابط روز (پیش از شروع، حین اجرا، خاتمه پروژه)، آشنایی با طرح‌ها و پلان‌های مختلف، نحوه سازماندهی و برنامه ریزی پروژه، چگونگی تنظیم قرارداد با مالکان، نیروها و اکیپ‌های اجرایی، نحوه محاسبات مالی و تسویه حساب‌ها، چگونگی شناسایی، جذب و تعامل با افراد، شناخت کافی نسبت به مصالح جدید و تکنولوژی‌های ساخت و نیز امکان مقایسه نقاط قوت و ضعف آن‌ها، تسلط بر مقررات ملی ساختمان و جزئیات فنی جهت تامین کیفیت و ایمنی ساختمان در مراحل تخریب، گودبرداری، سازه‌های نگهبان، اجرای فونداسیون، انتخاب و اجرای انواع سازه اعم بتنی، فولادی و پیش ساخته، انتخاب و اجرای انواع سقف‌ها و دیوارها، انتخاب و اجرای انواع سیستمهای سرمایشی، گرمایشی، تاسیسات آب و فاضلاب، تاسیسات برقی، تاسیسات الکترونیکی، هوشمندسازی، جزئیات کفسازی، سقف کاذب، نازک کاری و فینیشینگ، معماری داخلی، محوطه سازی و نما و…

از اینرو ما مصمم هستیم از طریق برنامه‌های آموزشی و مشاوره ای خود، سطح آگاهی و مهارت‌های شرکت کنندگان را تا حدی بالا ببریم که به راحتی بتوانند از بروز بسیاری از خسارات مالی، اعتباری و حقوقی پیشگیری نموده و چالش‌های محتمل را مدیریت کنند.

دوره جامع مدیریت کسب و کار سخت و ساز

ویژه‌ی سازندگان، سرمایه‌گذاران و علاقه‌مندان به کسب و کار حرفه‌ای در حوزه ساخت و ساز شهری

دوره‌ ی جامع CMBA گرایش ساخت و ساز شهری، تنها دوره‌ ی جامع مدیریت کسب و کار در صنعت ساختمان است که ویژه‌ی ساخت‌و‌ساز امروزی توسط مدرسه کسب و کار صنعت ساختمان طراحی شده و به تناوب برگزار میگردد؛  این دوره مجموعا شامل ۲۵۴  ساعت آموزش به صورت انتقال تجربه  و مدیریت  کسب وکار ساخت و ساز شهری است.

برای کسب اطلاعات بیشتر روی بنر زیر کلیک کنید

فرم مشاوره و اطلاع از جزییات و تخفیفات
پس از تکمیل این فرم، ظرف 24 ساعت اطلاعات ضروری جهت تصمیم گیری در اختیارتان قرار می گیرد.
تلفن : 02184360 داخلی 140 و 141