ضوابط و تعهدنامه شرکت در دوره‌های موسسه تحقیق و توسعه خانه عمران

دانش‌پژوه ارجمند، ضمن خوش‌آمد گوئی به اطلاع می‌رساند رعایت ضوابط آموزشی و اجرایی دوره‌های موسسه الزامی می‌باشد.

لذا لازم است موارد ذیل را به‌دقت مطالعه و در پایان صفحه با امضاء خود یا ارسال تأییدیه الکترونیکی پذیرش و رعایت ضوابط در طول دوره آموزشی را اعلام فرمایید.

با تشکر

  1. پیش ثبت‌نام هر دوره به‌صورت حضوری و یا آنلاین با پرداخت حداقل ۵۰% شهریه آن امکان‌پذیر می‌باشد و قبل از شروع اولین جلسه دوره مطابق تقویم آموزشی، دانش‌پژوه لازم است نسبت به تسویه‌حساب کامل شهریه اقدام نمایند، درصورتیکه مطابق با ضوابط مالی، دانش پژوهان نسبت به پرداخت تعهدات خود اقدام نکنند، در دوره¬های آن لاین، لینک به کلاس دسترسی نخواهند داشت و در دوره‌های حضوری، امکان شرکت در کلاس¬ها میسر نخواهد بود.
  2. ازآنجاکه بر اساس ثبت‌نام دوره‌ها، برنامه‌ریزی صورت پذیرفته و با مدرسان هماهنگ گردیده و دوره شروع می‌شود، لذا جهت رعایت حقوق سایر دانش‌پژوهان، موسسه ملزم به برگزاری مطابق با تقویم می‌باشد. در صورت عدم حضور هر یک از دانش‌پژوهان، موسسه مسئولیتی نداشته و بدیهی است شهریه‌های دریافتی از دانش‌پژوهان برای تأمین هزینه‌های برگزاری مصرف گردیده و لذا به‌هیچ‌عنوان امکان استرداد وجه دانش‌پژوهان انصرافی، وجود ندارد؛ بنابراین دانش‌پژوه محترم لازم است ابتدا از انتخاب دوره و علاقه‌مندی خود اطمینان حاصل نموده و سپس ثبت‌نام نمایند. صرفا درصورت بروز شرایط خاصی مانند فوت ناگهانی اعضای درجه اول خانواده و نبود آمادگی روحی، دانش پژوهان می¬توانند آموزش خود را به دوره بعدی منتقل نمایند. درصورت وجود بیماری سخت دانش پژوه، ( به تشخیص موسسه و با استناد به مدارک پزشکی) که مانع تداوم حضور در کلاس شود، یکبار امکان انتقال به دوره بعدی ( بشرط امکان اجرای آن در تقویم آموزشی) وجود دارد که در این حالت 50 درصد شهریه دوره بعدی بصورت نقدی و بدون تخفیف، توسط دانش پژوه پرداخت می¬شود. درصورت عدم تکرار این دوره، امکان استرداد وجود نداشته و مسئولیتی متوجه موسسه نمی¬باشد.
  3. در ایام خاص و شیوع بیماری‌های واگیردار (مانند کرونا)، رعایت پروتکل‌های بهداشتی، از قبیل استفاده از ماسک، تب¬سنجی (توسط کارشناس برگزاری) و ضدعفونی نمودن دست‌ها در هنگام ورود الزامی است، لذا از ورود دانش‌پژوهانی که دستورالعمل‌های ابلاغی را رعایت ننمایند به موسسه جلوگیری به عمل خواهد آمد. در این شرایط در صورت ابلاغ دستگاه‌های حاکمیتی مبنی بر تعطیلی دوره‌های حضوری، موسسه ملزم به رعایت آن بوده و دانش‌پژوهان تابع این شرایط می‌باشند و موسسه ادامه کلاس‌ها را به‌صورت آنلاین برگزار می نماید.
  4. درصورتی‌که دوره‌ای به دلیل عدم حدنصاب بیش از سه هفته تأخیر در شروع داشته باشد، موسسه متعهد به عودت مبالغ ثبت¬نامی به دانش‌پژوهان می‌باشد.
  5. در دوره¬هایی که بصورت همزمان حضوری و مجازی (آنلاین در محیط اسکای روم ) برگزار می¬گردد، دانش¬پژوهانی که صرفا بصورت مجازی ثبت¬نام نموده¬اند به جهت حفظ تمرکز مدرس دوره، امکان پرسش و پاسخ در طول اجرای کلاس را نداشته و صرفا بمدت 15 دقیقه برای هر کلاس دو ساعته و پس از اتمام کلاس می¬توانند پرسش¬های مرتبط خود را از مدرس داشته باشند. در دوره¬های آنلاین، دانش¬پژوهان بایستی در کلیه کلاس¬ها حضور یافته و فرایند یادگیری با حضور فعال آنها و برقراری صدا و تصویرشان صورت می¬پذیرد که این امر صرفا با استفاده از تجهیزات کامپیوتری یا لپ¬تاپ و دسترسی به اینترنت مناسب امکان¬پذیر است.
  6. به جهت اثربخشی بیشتر کلاس¬ها، دانش¬پژوهان لازم است به محض دریافت لینک ثبت¬نام، وارد کلاس¬های مجازی شده، دسترسی به محتواهای آموزشی را کنترل نموده و ضمن نصب نرم¬افزار های لازم بر روی کامپیوتر یا لپ¬تاپ ( بویژه در دوره¬های نرم¬افزاری)، کلیه اشکالات خود را با راهنمایی همکاران پاسخگو در موسسه مرتفع نمایند و از اولین جلسه حضور فعالی داشته باشند. بدیهی است عدم نصب صحیح نرم¬افزار توسط دانش¬پژوه و عقب افتادن از کلاس¬ها، بهیچ عنوان نمی¬تواند مبنای درخواست انتقال یا انصراف از کلاس باشد.
  7. مطابق عرف مؤسسات و مراکز آموزشی هر ساعت آموزش معادل 50 دقیقه تدریس می‌باشد و شهریه دوره‌ها شامل اقلام کمک‌آموزشی ( شامل جزوات کمک درسی که برای دانش¬پژوهان تهیه شده، آزمون¬ها، پروژه¬ها و …) می‌باشد ولی شامل مواردی نظیر کتاب و CD و بخشی از محتوای تدریس مدرس که بعنوان دانش سازمانی و حقوق معنوی مدرس است، نمی‌باشد. ( درصورت تمایل دانش¬پژوهان، هزینه کتاب وCD به‌صورت مجزا و به‌تناسب هر دوره از دانش‌پژوه دریافت می‌گردد). همچنین بر اساس برنامه‌ریزی آموزشی، مدرس دوره انتخاب می‌گردد و لذا ممکن است گاهی به دلایل متعددی، مدرس برگزاری دوره با نام ذکرشده در زمان ثبت¬نام متفاوت باشد که در این موارد مسئولیت کیفیت برگزاری به عهده موسسه بوده و دانش‌پژوهان مجاز به اعتراض یا انصراف از دوره نمی‌باشند.
  8. جهت افزایش اثر بخشی دوره های آموزشی آن لاین، در برخی از دوره ها، امکان دسترسی به فیلم ضبط شده کلاس¬ها برای مدت محدودی در سامانه آموزشی، وجود دارد که مطابق با ضوابط، دسترسی محتواها تعریف شده و به دانش¬پژوه اطلاع¬رسانی می¬گردد. درصورتیکه بهر دلیلی دانش¬پژوهان درخواست داشته باشند تا مدت دسترسی به محتواها افزایش داشته باشد، پس از واحد آموزشی و در صورت امکان به دانش¬پژوه اعلام می¬گردد. در این حالت حداکثر یک ماه امکان تمدید دسترسی وجود دارد که بدلیل ایجاد هزینه¬های پشتیبانی و برنامه¬ریزی در سیستم آموزشی، میزان 20 درصد از شهریه دوره بایستی توسط دانش¬پژوه پرداخت شود. درصورت عدم امکان در تمدید دسترسی¬ها، دانش پژوهان حق اعتراض نخواهند داشت.
  9. در دوره های آمادگی ورود به آزمون¬های حرفه¬، دانش¬پژوهان بایستی شخصا از احرلز شرایط ورود به آزمون و همچنین ثبت¬نام در آزمون، اطمینان حاصل کنند. بدیهی است درصورت عدم امکان حضور دانش¬پژوه در آزمون بهر دلیلی( از جمله عدم ثبت¬نام، نداتشتن شرایط احراز و …)، مسئولیت آن بعهده دانش¬پژوه بوده و امکان انتقال یا انصراف از دوره را ندارد.
  10. کلیه جلسات مطابق تقویم آموزشی متناسب با روز و ساعات مشخص‌شده تشکیل خواهد شد و درصورتی‌که هر کلاس دچار تغییر از بابت مسائل غیرقابل پیش‌بینی‌ گردد موسسه به دانش‌پژوهان از طریق پیامک و سیستم مودل اطلاع‌رسانی می‌نماید، لذا لازم است در زمان ثبت‌نام شماره همراهی که دسترسی به آن آسان¬تر است اعلام گردد. لازم به ذکر است روش اطلاع‌رسانی به دانش‌پژوهان فقط مطابق روش‌های اعلام‌شده در این بند می‌باشد.
  11. موسسه به‌غیراز ایام تعطیل رسمی در تمامی روزهای سال دایر می‌باشد و درصورتی‌که به خاطر شرایط خاص کشور ابلاغیه‌ای از بابت تعطیلی موقت به دلایل مختلف از جمله بیماری‌های مسری از سوی مراجع مرتبط صادر گردد موارد تعطیلی به دانش‌پژوهان از طرق مندرج در بند فوق اطلاع‌رسانی می‌شود. هرگونه تعطیلی، جابجایی و یا تأخیر در شروع هر کلاس صرفاً با هماهنگی واحد آموزش بوده و از روش مندرج در بند فوق به دانش‌پژوهان اطلاع‌رسانی می‌شود، در غیر این صورت عدم حضور دانش‌پژوهان، غیبت محسوب شده و هیچ‌گونه کلاس جبرانی مرتبطی برگزار نخواهد شد.
  12. درصورت وجود هرگونه سوال یا ابهام درباره خدمات دوره¬ها، روش تدریس مدرسان، منابع درسی، مشاوره، ثبت¬نام و … جهت دریافت پاسخ مستقیم یا ارجاع به سایر واحدهای مربوط فقط با همکاران موسسه در واحد برگزاری تماس گرفته شود.
  13. صدور گواهی پایان دوره فقط منوط به حضور ۸۰% ساعات آموزشی دوره، اخذ نمره قبولی در ارزیابی حین و پایان دوره اعم از حل تمرینات، آزمون پایانی و یا تحویل پروژه می‌باشد، لذا درصورتی‌که هر یک از موارد فوق حادث نگردد (ازجمله غیبت در آزمون پایانی) صدور گواهی پایان دوره امکان‌پذیر نمی‌باشد. اعطای گواهی‌نامه به دانش‌پژوهان تا شش ماه پس از پایان دوره مقدور می‌باشد و در صورت گذشت زمان بیشتر، در دوره‌¬های مهارتی و عدم تحویل پروژه، لازم است دانش‌پژوه مذکور در یک جلسه ارزیابی و تحویل پروژه حضوری یا آنلاین با مدرس شرکت نماید تا مهارت و شایستگی ایشان بر اساس استانداردهای تعریف‌شده در دوره فوق احراز و پس از کسب نمره قبولی، گواهی‌نامه صادر گردد. هزینه این فرآیند معادل 10 درصد شهریه دوره است که لازم است توسط دانش‌پژوه قبل از انجام فرآیند این ارزیابی مجدد پرداخت شود. صدور گواهی¬نامه بسته¬های پودمانی بر اساس ضوابط خاص آن بویژه ارزیابی در جلسه مصاحبه پایان پودمان می¬باشد.
  14. استعمال دخانیات در داخل موسسه اکیداً ممنوع می‌باشد و به‌منظور رعایت آسایش همسایگان در زمان استراحت بین ساعات آموزش، تجمع خارج از محیط موسسه، پارک وسیله نقلیه اعم از موتورسیکلت، دوچرخه، خودرو سواری در جلوی درب پارکینگ ساختمان موسسه و یا همسایگان اطراف مجاز نمی‌باشد. همچنین با توجه به آموزشی بودن محیط موسسه، رعایت شئونات اخلاقی و اسلامی همواره برای خانم‌ها و آقایان الزامی است و از اینکه با پوششی مناسب، اخلاق و رفتاری در شأن محیط آموزشی، جامعه اسلامی و صنعت ساختمان کشور دارید، پیشاپیش از شما قدردانی می‌نماییم.
  15. به جهت حفظ حقوق مادی و معنوی موسسه و مدرسان، ضبط صدا و تصویر مدرسان حین تدریس، نشر جزوات و فیلم¬های آموزشی در اختیار دانش پژوهان اکیداً ممنوع می‌باشد و در صورت مشاهده و یا اعلام مدرس، با دانش¬پژوه خاطی مطابق با ضوابط موسسه برخورد خواهد شد.