کارشناسی رسمی

معتبر شوید !

این یک فرصت بسیار ارزشمند برای مهندسان عمران و معماری است. کارشناس رسمی شغل نیست و یک تخصص بسیار معتبر و کمیاب است. با اخذ مدرک کارشناس رسمی راه و ساختمان نه تنها نظرات تخصصی شما در محاکم قانونی و محافل مهندسی بسیار با اهمیت تر و تأثیر گذار تر از گذشته خواهد بود، بلکه مسیر درآمدی پایدار جدیدی را برای خودتان ایجاد می نمایید.
جهت موفقیت در آزمون کارشناس رسمی جهت اخذ پروانه و شروع فعالیت حرفه ای در این حوزه، چند گام وجود دارد که مهمترین گام موفقیت در آزمون کتبی است، که برخلاف آزمون نظام مهندسی جزوه بسته است و علاوه بر دانش حرفه ‌ای نیاز به تجارب تخصصی قابل توجهی دارد. ما ترتیبی فراهم نموده ایم که بتوانید با زمان و هزینه مناسب و پایین ترین ریسک در این آزمون حرفه ای موفق شوید؛ تا اخذ پروانه همراهتان هستیم.
کارشناسی رسمی دادگستری
کارنامه کارشناس رسمی خانه عمران

پیش بینی می شود آزمون کارشناس رسمی در سال 1403 در اواخر فصل پاییز برگزار گردد.

متقاضيان اخذ پروانه كارشناسی رسمی دادگستري، بر اساس مفاد ماده ۱۵ قانون كانون كارشناسان رسمی دادگستری، علاوه بر شرط وثاقت، بايدواجد شرايط زير باشند:

  • متدين به دين اسلام، يا يكي از اقليتهای دينی به رسميت شناخته شده در قانون اساسي جمهوری اسلامي ايران و وفاداری به نظام مقدس جمهوری اسلامی.
  • داشتن تابعيت ايرانی.
  • نداشتن پيشينه كيفری مؤثر.
  • عدم اعتياد به مواد مخدر.
  • نداشتن وابستگي و سابقه عضويت و هواداری در گروههای غيرقانونی، يا مخالف اسلام.
  • داشتن حداقل ۲۵ سال سن تمام تا آخرين روز ثبت نام.
  • داشتن گواهی معافيت يا كارت پايان خدمت وظيفه عمومی (براي آقايان).
  • داشتن سلامت جسمی براي انجام امور كارشناسی، بدون نياز به كمك ديگران، به تأييد پزشكان مورد اعتماد كانون ذيربط.
  • داشتن دانشنامه كارشناسی يا بالاتر- نه معادل- در رشته مورد تقاضا از يكي از دانشگاههای معتبر داخلی (اعم از دولتی يا غيردولتی)، يا خارجی مورد تأييد يكي از وزارتين علوم، تحقيقات و فناوري يا بهداشت، درمان و آموزش پزشكی، و داشتن حداقل پنج سال تمام سابقه تجربي در رشته مورد تقاضا پس از اخذ دانشنامه مذكور.

شرایط تضمین جهت قبولی در آزمون

(تجربیات برگزاری دوره های متعدد و تعامل با دانش پژوهان مختلف نشان میدهد که ساختار آموزشی موسسه بستر مناسبی برای موفقیت در آزمون می باشد و در سنوات گذشته داوطلبانی که شرایط ذیل را رعایت کردند توانسته اند نمره قبولی در آزمون را کسب کنند.

  • ثبت نام در دوره جامع و حضور کامل و  فعال ( در بیش از ۹۰ درصد از کلاسهای حضوری یا آنلاین)
  • استفاده از خدمات آزمونک ها و شرکت در آزمون جامع
  • استفاده از خدمات منتورینگ ، پیاده سازی برنامه های مطالعاتی ، انجام تمرین ها ، تست ها و صرف وقت به میزان حداقل دو برابر ساعات آموزشی و اعلام گزارش به منتور دوره و اخذ راهنمایی لازم برای ایجاد اطمینان خاطر داوطلبان گرامی، موسسه شرایط ویژه ای را برای دانش پژوهان ایجاد نموده است تا شانس موفقیت در آزمون را افزایش دهد.

داوطلبان عزیزی که شرایط فوق را رعایت و مطابق با برنامه منتور عمل کرده اند و گزارش آن را اعلام نموده اند ولی به هر دلیلی در آزمون موفق نشدند، می توانند در دوره بعدی آمادگی آزمون کارشناسی رسمی بصورت رایگان شرکت نمایند.

داوطلبانی که شرایط فوق را رعایت نکردند و نتوانستند مطابق با روال برنامه ریزی منتور عمل نمایند و در آزمون پذیرفته نشدند میتوانند با پرداخت ۵۰ درصد شهریه، در دوره آمادگی ازمون بعدی شرکت نمایند.)

اطلاعات آزمون

طبق تصویب قانون تسهیل، هر آزمون (مرکز و کانون وکلا) سالی یکبار برگزار می گردد.

تاریخ برگزاری آزمون بعدی اواخر پاییز 1403 پیش بینی می شود. 

بر اساس اعلام مرکز کارشناسان رسمی کانون وکلا در دفترچه آزمون کارشناسی رسمی سال 1402 ، منابع آزمون کارشناسی رسمی برای آزمون به شرح زیر اعلام شده است:

مواد امتحانی مشترك:

  • قوانين و مقررات مربوط به كارشناسان رسمی دادگستري: قانون كانون كارشناسان رسمی دادگستری مصوب 1381/01/18
  •  آيين نامه اجرايی قانون كارشناسان رسمی دادگستری
  •  ماده 187 قانون برنامه سوم توسعه اقتصادی
  • آيين نامه اجرايی ماده 187 قانون برنامه سوم توسعه اقتصادی مصوب 1397/11/27 رئيس قوه قضائيه
  • مواد مرتبط از قوانين آيين دادرسی مدنی و كيفري

عناوين کارشناسی رسمی دادگستری ویژه راه و ساختمان:

  • شرايط عمومی پيمان
  • مباحث مقررات ملّی ساختمان (مباحث 3 ،4 ،5 ،6 ،7 ،9 ،10 ،12 ،15 ،19،18  و 22)
  • آيين نامه بتن ايران (آبا)
  • آيين نامه اصلاح شده 2800  زلزله
  • عناصر و جزئيات اجرايی ساختمان
  • دانش عمومی و تخصصی در حوزه های مهندسی عمران، معماری و شهرسازي
  • نشريه های سازمان برنامه و بودجه: 101-234

برای تسلط و قبولی در آزمون حداقل باید از 5 – 6 ماه قبل شروع نمایید.

خدمات ما

برگزاری جلسات بصورت ترکیبی هم آنلاین و هم آفلاین

برگزاری آزمونک و آزمون جامع شبیه سازی شده مکانیزه

ارائه خدمات آمادگی مدیریت ذهن برای شرکت در آزمون

مزایا شرکت در دوره

در صورت حضور در حداقل ۸۰% ساعات آموزش آنلاین،شما می توانید گواهینامه بازآموزی دریافت نمایید

این گواهینامه علاوه بر افزایش توانمندی علمی و اعتماد به نفس حرفه‌ای داوطلب، در واقع تأیید می‌کند که دارنده آن به لحاظ دانش کارشناسی، فردی به روز است که از آخرین تغییرات ویرایش آئین‌نامه‌ها مطلع است

. فیلم هر جلسه نهایتا تا 72 ساعت پس از کلاس برای شما در سامانه spot player  آپلود شده و تا روز آزمون در دسترس شما قرار خواهد گرفت

آن دسته از دانش پژوهان مؤسسه خانه عمران که در آزمون کتبی قبول شوند و به مرحله مصاحبه دعوت شوند؛ به عنوان هدیه، جهت آمادگی برای مصاحبه کارشناسی رسمی قوه قضائیه (ماده ۱۸۷)، دوره آمادگی برای مصاحبه کارشناسی رسمی برای ایشان اجرا می شود.
بطور کلی فضای شرکت در مصاحبه حضوری، بسیار رسمی و جدی است و شرکت کنندگان می بایستی با آداب شرکت در این جلسات آشنا باشند؛ نحوه برخورد، پوشش، طرز صحبت کردن، نحوه تهیه رزومه و مدل سوالاتی که توسط مصاحبه کنندگان پرسیده می شود

این مصاحبه برای مرجع برگزار کننده بسیار حائز اهمیت است و علاوه بر ارزیابی های فنی و حقوقی، نسبت به ویژگی های فردی و شایستگی های شخصیتی از جمله خلق و خو، مدیریت رفتار، انصاف و تعادل، قضاوت مهندسی، دقت و … داوطلبان را ارزیابی می نمایند.)

ارائه ابزار کمک آموزشی متناسب با سبک تدریس هر استاد و نوع مبحث جهت انسجام فکری و تسریع در جمع‌بندی مطالب

  • حل نمونه سؤالات تألیفی و تمرینات کلاسی برای افزایش تسلط
  • حل نمونه سؤالات آزمون‌های سنوات قبل

در طول دوره ناظر کیفی در تمامی جلسات حضور فعال دارد و شما در صورت داشتن هرگونه ابهام بعد از کلاس می توانید با ایشان در ارتباط باشید

علاوه بر ناظر، همکاران ما در حوزه منتورینگ پاسخگوی سوالات شما تا روز آزمون همراه شما خواهند بود

شما با ثبت نام در هر دوره ی آموزشی، متناسب با شهریه، مبلغی تحت عنوان شارژ تعالی در کیف پول شما شارژ خواهد شد.

تسهیلات ویژه پرداخت

بدیهی است در شرایط اقتصادی و تورم کنونی بهترین و پرسودترین سرمایه گذاری، افزایش دانش و مهارت های تخصصی است. با این کار در آینده به راحتی می توانید چندین برابر سرمایه گذاری مالی و زمانی فعلی، کسب درآمد و اعتبار پایدار  رو به رشدتان را تضمین کنید. ارتقاء سطح توانمندی های فردی و تخصصی باعث بهبود اعتماد بنفس و تعالی جایگاه اجتماعی خواهد شد. شما ارزشمندترین دارایی خودتان در این دنیا هستید.

در این خصوص برای اغلب دوره ها امکان شرایط اقساطی با حداقل پیش پرداخت وجود دارد ، جهت دریافت اطلاعات بیشتر و ثبت نام، فرم زیر را تکمیل فرمایید تا همکاران ما با شما تماس بگیرند.

کارنامه ما

مجتمع تعالی صنعت ساختمان (خانه عمران) با بیش از ۲۵ سال سابقه ارائه خدمات آموزشی در صنعت ساختمان، از سال ۱۳۸۷ دوره های آمادگی آزمون کارشناسی رسمی را شروع نموده و به لطف خداوند توانسته است در طول این سالها بیش از ۱۴۰ هزار نفر ساعت آموزش در کارنامه خود ثبت نماید و تجربه ای غنی در برنامه ریزی بهینه، آموزش منسجم مباحث مهم و اثر بخش، حل تست، برگزاری آزمونک ها، جلسات شبیه سازی آزمون جامع ، ارائه خدمات پشتیبانی با حضور کارشناسان فنی ، آی تی و منتورینگ حرفه ای حاصل نموده است.

فرم مشاوره