وبینار رزومه نویسی و مصاحبه
تاریخ شروع

6:00 ب.ظ

چهارشنبه - 1403/11/24

تاریخ پایان

9:00 ب.ظ

چهارشنبه - 1403/11/24

آدرس

این رویداد به صورت آنلاین و روی بستر Skyroom برگزار میشود.

حتما بارها شنیده‌اید که شما برای استخدام نیاز به یک رزومه دارید، اما رزومه چیست و چه نکاتی باید در آن ذکر شود و چه مواردی را باید در آن به صورت مشخص نشان داد تا بتوان نظر کار‌فرمایان را جلب کرد؟

رزومه چیست؟

رزومه خلاصه‌ای از تاریخچه کاری، مهارت‌ها و تحصیلات شماست. توجه کنید رزومه با CV متفاوت است. Curriculum Vitae یا همان CV تاریخچه کاملی از فعالیت‌های شما را نشان می‌دهد و تمامی جنبه‌های کاری و تحصیلی را بدون محدودیت در طول نوشته شامل می‌شود در صورتی که رزومه، خلاصه‌ای از این تجربیات و مهارت‌ها است و به طور معمول، در نهایت دوره‌ای ده یا پانزده‌ساله از این فعالیت‌ها را شامل می‌شود. همچنین برخلافCV هر رزومه را باید بر اساس شغل درخواستی تهیه و تنظیم کرد. رزومه، یک تصویر ذهنی را از توانایی‌ها و فعالیت‌های شما در زمینه شغل مورد نظر نشان می‌دهد و باعث می‌شود کارفرمایان با مطالعه آن متقاعد بشوند که از میان داوطلب‌ها، کدام یک برای دعوت به مصاحبه مناسب‌تر است.

رزومه کاری شامل چه مواردی می‌شود؟

  1. اطلاعات شخصی
  2. اطلاعات تحصیلی
  3. تجربه‌های کاری
  4. علاقه‌مندی‌ها
  5. توانمندی‌ها
  6. معرف‌ها
  7. درباره من

انواع رزومه

  1. تقویمی
  2. کارکردی
  3. ترکیبی

مصاحبه

در مصاحبه شغلی هدف شما این است که شخصِ مصاحبه‌کننده را قانع کنید مهارت، دانش و تجربه کافی برای شغل مورد نظر را دارید و در این مسیر قطعاً کارفرما سوالات متعددی از شما خواهد پرسید. بهتر است برای برگزاری یک مصاحبه کاری موفق به نکات کلیدی زیر توجه کنید:

  • در مورد شرکت و مصاحبه‌کنندگان تحقیق کنید
  • پاسخ‌هایتان را تمرین کنید
  • شرح وظایف شغلی و الزامات کاری را با دقت بخوانید
  • از دوستی کمک بخواهید تا نقش مصاحبه‌کننده را بازی کند
  • لیست معرف‌ها و منابع خود را آماده کنید
  • آماده صحبت در مورد تجربیات کاری قبلی خود باشید
  • از مصاحبه‌کننده، سؤالات هوشمندانه بپرسید
  • پوشش و لباس مناسب بپوشید
  • نسخه‌ای از رزومه، یک دفتر یادداشت و یک خودکار همراه داشته باشید
  • طوری برنامه‌ریزی کنید که 10-15 دقیقه زودتر از زمان جلسه به شرکت برسید
  • جلسه را تأثیرگذار و باقدرت شروع کنید
  • با تمام کارکنان باادب و احترام برخورد کنید
  • زبان بدن و رفتارتان حرفه‌ای و با اعتمادبه‌نفس باشد
  • با هوش و خوش‌رویی و انرژی مثبت، جلسه را از آن خود کنید
  • با صداقت و راست‌گویی به سؤالات جواب بدهید
  • هر جواب را به نحوی به مهارت‌ها و دستاوردهایتان ارتباط بدهید
  • پاسخ‌های مشخص و گویا بدهید
  • در مورد کارفرماهای قبلی بدگویی نکنید
  • در مورد مراحل بعدی جذب و استخدام سؤال کنید
  • بعد از مصاحبه، یادداشت تشکر ارسال کنید

توجه داشته باشید هدف از جلسه مصاحبه کاری استخدام نیرو است و نتیجه مصاحبه منجر به گزینش از میان متقاضیان خواهد شد. این ارزیابی دوطرفه است؛ متقاضی شغل هم در طی این فرآیند سازمان را ارزیابی می‌کند و به بررسی شرایط و مزایا و معایب شغلی و سازمانی می‌پردازد. حتی برای بسیاری از افراد مواردی مانند اهمیت دادن به کارکنان و انگیزش کارکنان در سازمان هم در انتخاب محل کار موثر است.

سخنرانان وبینار

مهندس حسن مجبوریان

مهندس علی ادیبی

دکتر محمد صابری

در وبینار رزومه نویسی و مصاحبه در خصوص مواردی که می‌تواند شما را در مسیر اشتغال به موفقیت برساند صحبت خواهیم کرد و درتلاشیم پس از این وبینار در این دو مبحث مهم به تسلط مورد نیازتان دست پیدا کنید.