ضوابط و تعهدنامه شرکت در دوره‌های موسسه تحقیق و توسعه خانه عمران

دانش‌پژوه ارجمند، ضمن خوش‌آمد گوئی به اطلاع می‌رساند رعایت ضوابط آموزشی و اجرایی دوره‌های موسسه الزامی می‌باشد. لذا لازم است موارد ذیل را به‌دقت مطالعه و در پایان صفحه با امضاء خود یا ارسال تأییدیه الکترونیکی پذیرش و رعایت ضوابط در طول دوره آموزش را اعلام فرمایید. با تشکر

  1. پیش ثبت‌نام هر دوره به‌صورت حضوری و یا آنلاین با پرداخت حداقل 50% شهریه آن امکان‌پذیر می‌باشد و قبل از شروع اولین جلسه دوره مطابق تقویم آموزشی، دانش‌پژوه لازم است نسبت به تسویه‌حساب کامل شهریه اقدام نمایند، در غیر این صورت در دوره‌های مجازی لینک حضور برای ایشان ارسال نمی‌گردد و در دوره‌های حضوری واحد برگزاری از حضور در کلاس معذور است.
  2. ازآنجاکه بر اساس ثبت‌نام دوره‌ها، برنامه‌ریزی صورت پذیرفته و با مدرسان هماهنگ گردیده و دوره شروع می‌شود و جهت رعایت حقوق سایر دانش‌پژوهان، موسسه ملزم به برگزاری مطابق با تقویم می‌باشد. لذا در صورت عدم حضور هر یک از دانش‌پژوهان، موسسه مسئولیتی نداشته و بدیهی است شهریه‌های دریافتی از دانش‌پژوهان برای تأمین هزینه‌های برگزاری مصرف گردیده و لذا به‌هیچ‌عنوان امکان استرداد وجه دانش‌پژوهان انصرافی، وجود ندارد؛ بنابراین دانش‌پژوه محترم لازم است ابتدا از انتخاب دوره و علاقه‌مندی خود اطمینان حاصل نموده و سپس ثبت‌نام نمایند. درصورت بروز شرایط خاصی مانند فوت ناگهانی اعضای درجه اول خانواده و درصورت عدم شروع کلاسها و نبود آمادگی روحی دانش پژوه هان، میتوانند به دوره بعدی منتقل نمایند.
  3. در ایام خاص و شیوع بیماری‌های واگیردار (مانند کرونا)، رعایت پروتکل‌های بهداشتی، از قبیل استفاده از ماسک، تب سنجی (توسط کارشناس برگزاری) و ضدعفونی نمودن دست‌ها در هنگام ورود الزامی است، لذا از ورود دانش‌پژوهانی که دستورالعمل‌های ابلاغی را رعایت ننمایند به موسسه جلوگیری به عمل خواهد آمد. در این شرایط در صورت ابلاغ دستگاه‌های حاکمیتی مبنی بر تعطیلی دوره‌های حضوری، موسسه ملزم به رعایت آن بوده و دانش‌پژوهان تابع این شرایط می‌باشند. درصورتی‌که میزان تعطیلی کلاس‌ها بیش از دو هفته به طول انجامد، موسسه می‌تواند جهت اثربخشی بیشتر و جلوگیری از تطویل مدت دوره، ادامه کلاس‌ها را به‌صورت آنلاین برگزار نماید.
  4. درصورتی‌که دوره‌ای به دلیل عدم حدنصاب بیش از سه هفته تأخیر در شروع داشته باشد، موسسه متعهد به عودت مبالغ ثبت نامی به دانش‌پژوهان می‌باشد.
  5. مطابق عرف مؤسسات و مراکز آموزشی هر ساعت آموزش معادل 50 دقیقه تدریس می‌باشد و شهریه دوره‌ها شامل اقلام کمک‌آموزشی به‌عنوان جزوات می‌باشد ولی شامل مواردی نظیر کتاب و CD نمی‌باشد و هزینه آن به‌صورت مجزا و به‌تناسب هر دوره از دانش‌پژوه دریافت می‌گردد. همچنین بر اساس برنامه‌ریزی آموزشی، مدرس دوره انتخاب می‌گردد و لذا ممکن است گاهی به دلایل متعددی، مدرس برگزاری دوره بانام ذکرشده در تقویم متفاوت باشد که در این موارد مسئولیت کیفیت برگزاری به عهده موسسه بوده و دانش‌پژوهان مجاز به اعتراض یا انصراف از دوره نمی‌باشند.
  6. کلیه جلسات مطابق تقویم آموزشی متناسب با روز و ساعات مشخص‌شده تشکیل خواهد شد و درصورتی‌که هر کلاس دچار تغییر از بابت مسائل غیر پیش‌بینی‌شده گردد موسسه به دانش‌پژوهان از طریق پیامک و سیستم مودل اطلاع‌رسانی می‌نماید، لذا لازم است در زمان ثبت‌نام شماره همراهی که به آن دسترسی آسان تراست را اعلام بفرمائید. لازم به ذکر است روش اطلاع‌رسانی به دانش‌پژوهان فقط مطابق روش‌های اعلام‌شده در این بند می‌باشد.
  7. موسسه به‌غیراز ایام تعطیل رسمی در تمامی روزهای سال دایر می‌باشد و درصورتی‌که به خاطر شرایط خاص کشور ابلاغیه‌ای از بابت تعطیلی موقت به خاطر بیماری‌های مسری از سوی مراجع مرتبط صادر گردد موارد تعطیلی به دانش‌پژوهان از طریق روش بند 8 اطلاع‌رسانی می‌شود. هرگونه تعطیلی، جابجایی و یا تأخیر در شروع هر کلاس صرفاً با هماهنگی واحد آموزش بوده و به‌وسیله روش بند 8 به دانش‌پژوهان اطلاع‌رسانی می‌شود، در غیر این صورت عدم حضور دانش‌پژوهان، غیبت محسوب شده و هیچ‌گونه کلاس جبرانی مرتبطی برگزار نخواهد شد.
  8. صدور گواهی پایان دوره فقط منوط به حضور 80% ساعات آموزشی دوره، اخذ نمره قبولی آزمون پایانی و تحویل پروژه می‌باشد، لذا درصورتی‌که هر یک از موارد فوق حادث نگردد (ازجمله غیبت در آزمون پایانی) صدور گواهی پایان دوره امکان‌پذیر نمی‌باشد. اعطای گواهی‌نامه به دانش‌پژوهان تا شش ماه پس پایان دوره مقدور می‌باشد و در صورت گذشت زمان بیشتر، در دوره‌های مهارتی و عدم تحویل پروژه، لازم است دانش‌پژوه مذکور در یک جلسه ارزیابی و تحویل پروژه با مدرس شرکت نماید تا مهارت و شایستگی ایشان بر اساس استانداردهای تعریف‌شده در دوره فوق احراز گردیده و پس از کسب نمره قبولی، گواهی‌نامه صادر می‌گردد. هزینه این فرآیند معادل ۵ درصد شهریه دوره است که لازم است توسط دانش‌پژوه قبل از انجام فرآیند این ارزیابی مجدد پرداخت شود.
  9. استعمال دخانیات در داخل موسسه اکیداً ممنوع می‌باشد و به‌منظور رعایت آسایش همسایگان در زمان استراحت بین ساعات آموزش، تجمع خارج از محیط موسسه، پارک وسیله نقلیه اعم از موتورسیکلت، دوچرخه، خودرو سواری در جلوی درب پارکینگ ساختمان موسسه و یا همسایگان اطراف مجاز نمی‌باشد. همچنین با توجه به آموزشی بودن محیط موسسه، رعایت شئون اخلاقی و اسلامی همواره برای خانم‌ها و آقایان الزامی بوده و از اینکه با پوششی مناسب، اخلاق و رفتاری در شأن محیط آموزشی، جامعه اسلامی و صنعت ساختمان کشور دارید، پیشاپیش از شما قدردانی می‌نماییم.
  10. به جهت حفظ حقوق مادی و معنوی موسسه و مدرسان، ضبط صدا و تصویر مدرسان حین تدریس اکیداً ممنوع می‌باشد و در صورت مشاهده و یا اعلام مدرس، بادانش پژوه خاطی مطابق با ضوابط موسسه رفتار خواهد شد